Publishing School w Krakowie

Poligrafia DTP

  

Poligrafia – informacje dla Ciebie

  • nauka zaoczna w soboty i niedziele, co dwa tygodnie
  • zajęcia od ostatniego weekendu września do końca czerwca
  • łącznie 330 godz. nauki (w tym 275 godz. z nauczycielami)
  • zajęcia wyłącznie praktyczne, kierunkowych programów graficznych uczymy od podstaw
  • całkowity koszt 5.490 zł, czyli po 19,96 zł za godz. pracy z nauczycielami
  • płatność w ratach
  • warunki przyjęcia: minimum szkoła średnia nawet bez matury, maksimum studia doktoranckie
  • świadectwo Publishing School daje zawód grafik komputerowy DTP, nr 216601, o specjalności grafika poligraficzna
  • zdobycie zawodu z Klasyfikacji Zawodów i Specjalności Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej jest respektowane bez konieczności nostryfikacji w całej UE
  • wpis szkoły do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie (nr 2.12/00177/2016) pozwala słuchaczom bezrobotnym i pracującym ubiegać się w WUP o refundację kosztów nauki
  • inne możliwości dofinansowania poniżej

Czego uczymy grafików poligraficznych DTP?

Przedmioty
Ilość godz. lekcyjnych
Projektowanie publikacji
Moduł   I. Inauguracja i podstawy poligrafii (6 godz.)
Moduł  II. DTP i reprodukcja barw (4 godz.)
Moduł III. Redakcja graficzna, pismo i typografia (9 godz.)
Moduł IV. Redakcja techniczna (23 godz.)

42
Programy graficzne z pakietu Adobe na Mac
Photoshop, Illustrator, InDesign, Acrobat
Moduły: projektowanie własnej identyfikacji wizualnej, edycja dzieła, edycja czasopisma, zarządzanie barwą, PDF, edycja opakowania, przygotowanie plików do druku

178
Poligraficzne techniki drukowania
Moduł  I. Press i postpress (15 godz.)
Moduł II. Znakowanie POSM (3 godz.)
Moduł III. Wizyty w firmach poligraficznych (12 godz.)
Moduł IV. Warsztaty finishingu (3 godz.)

33
Materiałoznawstwo poligraficzne
(w tym 2 godz. warsztaty czerpania papieru)

16
Projekt poligraficzny dyplomowy w postaci publikacji + budowanie własnego portfolio 
– Obligatoryjne konsultacje indywidualne (6 godz.)
– Praca własna: koncepcja, redakcja, DTP, korekta, wydruk nakładu (55 godz.)

61
Razem:
– Zajęcia dydaktyczne z nauczycielami 275 godz. 
– Praca własna 55 godz.
330

Formularz zgłoszeniowy

Prosimy wypełnić elektronicznie lub ręcznie. Wypełniony można dostarczyć do szkoły mailem lub osobiście. 

Formularz zgłoszeniowy 2019/20 Poligrafia Formularz zgłoszeniowy 2019/20 Poligrafia (245 KB)


  

Koszt nauki dla kierunku poligrafia DTP w roku 2019/2020
• Wpisowe 490 zł + czesne 10 transz po 500 zł – łącznie 5.490 zł (czyli po 19,96 zł za godz. lekcyjną nauki z nauczycielami)

Absolwenci Publishing School studiujący u nas kolejny kierunek korzystają z jednorazowej zniżki w wysokości 300 zł, odliczanej od pierwszej transzy czesnego.

Dofinansowania

Słuchacze mogą skorzystać z indywidualnych refundacji kosztów nauki poprzez: zwrot kosztów przez swoich pracodawców w całości lub umówionej z pracodawcą części, pokrycie kosztów nauki przez PFRON, Urząd Pracy lub MOPS. Dla uczęszczających do szkoły właścicieli firm czesne stanowi koszt prowadzenia ich działalności gospodarczej. Obecnie w 2019 r. obowiązują systemy personalizowanych dofinansowań zdobywania kwalifikacji zawodowych. Oznacza to, że pieniądze na naukę otrzymuje bezpośrednio słuchacz szkoły lub kursant. Środki mogą pochodzić z różnych źródeł. Jedną z dostępnych opcji jest pożyczka na kształcenie z 25% umorzeniem od Ministerstwa Rozwoju. Inne możliwości w zakładce Dofinansowania.

Po ukończeniu grafiki poligraficznej DTP Absolwent powinien umieć

  • przyjąć zamówienie od klienta i dokonać stosownych uzgodnień
  • dobrać najkorzystniejsze do realizacji zlecenia materiały poligraficzne
  • zaprojektować podstawową identyfikację wizualną
  • zaprojektować szatę graficzną publikacji (książki, katalogu, materiałów reklamowych, opakowań, czasopism) 
  • dokonać edycji tekstu i materiału ilustracyjnego w programach graficznych
  • posługiwać się sprawnie komputerami Mac oraz programami Adobe: Photoshop, Illustrator, InDesign, Acrobat
  • oznaczyć błędy przy pomocy znaków korektorskich i wyeliminować je z pliku
  • wygenerować poprawnie pliki i przesłać je do druku
  • współpracować z drukarnią w trakcie realizacji druku i prac introligatorskich
  • ocenić jakość odbitek
  • obsługiwać typowe urządzenia do drukowania cyfrowego i proofingu oraz wykonywać drobne zlecenia poligraficzne

Perspektywy pracy i  typowe stanowiska pracy

Docierające do szkoły oferty pracy zamieszczamy w zakładce Oferty pracy

  • grafik poligraficzny DTP
  • konsultant z zakresu prepress w działach technologicznych, zamówień i kontaktu z klientem
  • redaktor techniczny, graficzny lub korektor
  • operator urządzeń do drukowania cyfrowego i proofingu
  • specjalista drukowania cyfrowego i finishingu
  • grafik freelancer lub właściciel małej firmy graficznej


Reklama aplikacji mobilnej 2


Autor: Uczestnik kursu "Tworzenie animacji After Effects" 2017


Wykładowcy

Krystyna Nowak-Wawszczak

Dyrektor, poligraf, ekonomista

Grzegorz Bobulski

Artysta grafik, poligraf, grafik DTP

Mirosław Klotzer

Grafik DTP, konsultant DTP i prepress

Tomasz Ługowski

Poligraf, trener z zakresu poligrafii

Ludmiła Mikołajczyk

Grafik DTP, informatyk

Jarosław Piskorz

Informatyk, grafik DTP

Karolina Słomka-Polonis

Grafik DTP, specjalista grafiki opakowań

Jarosław Świtniewski

Poligraf, grafik DTP, spec. druku cyfrowego

Czy wiesz, że:

“Barwa to nie to samo, co kolor. – W DTP i drukowaniu rozróżnienie tych pojęć ma podstawowe, decydujące o jakości grafiki znaczenie. Barwa jest naszym wrażeniem wzrokowym, na dodatek subiektywnym. Powstaje w mózgu podczas analizy docierającego do niego z oka swiatła. Barwa ma trzy atrybury: kolor, nasycenie, jasność. Kolor jest więc jedynie jedną z cech barwy. Istnieją więc barwy kolorowe i niekolorowe. Każdy człowiek ma własne widzenie barwy. Dlatego w DTP barwy ułożone w modele, definiuje się matematycznie, a na drukach sprawdza nie "na oko", lecz przy pomocy densytometrów, kolorymetrów lub spektofotometrów.”
Kolor, czy barwa?, Mirosław Klotzer - wykładowca Publishing School

Publishing School w liczbach

21 lat istnienia szkoły
średnio 250 godz. ćw. komp. na każdym kierunku
1430 fanów na facebook'u
924 absolwentów
2280 wypitych kaw rocznie
2040 subskrybentów szkolnego newslettera
ponad 1050 osób przeszkolonych na kursach specjalistycznych

Zobacz kierunek

Web design

Jeśli czegoś nie ma w internecie, nie istnieje. Podstawą internetowego życia jest mobilna, dobrze wypozycjonowana www. Web grafika, WordPress, HTML, CSS, UX. – Startuj!