Kursy barwy i druku

12-godz. warsztaty "Zarządzanie barwą w fotografii, DTP i druku"
Prowadzi: Mirosław Klotzer – grafik DTP, specjalista zarządzania barwą, konsultant z zakresu poligrafii, grafiki DTP i prepress,
wykładowca szkoły
Program:
Co grafik, fotograf i drukarz powinni wiedzieć więcej od swoich klientów o świetle i barwie
– problemy percepcji, subiektywność postrzegania barw
– temperatura barwowa światła, zjawisko indukcji przestrzennej
– metameria
– modele barw: LAB, CMYK, RGB
– parametr delta E i jego wykorzystanie w praktyce
Reprodukcja barwy w druku
– CMYK i RGB, dlaczego nie możemy drukować w RGB
– limit farby, budowa „czerni“, a rodzaje podłoży drukowych
– kolory dodatkowe Pantone, czynniki wpływające na odwzorowanie barwy
– norma ISO 12647-2 i jej zastosowanie w praktyce
– zagadnienia standaryzacji w druku offsetowym i cyfrowym, pokonywanie trudności
Profesjonalne zarządzanie barwa
– profile ICC, systemowe zarządzanie profilami
– zarządzanie kolorem w programach Adobe
– profilowanie aparatu fotograficznego, profilowanie i adiustacja monitora (kalibracja sprzętowa)
Systemy odbitek próbnych
– proof kontraktowy, kontrola i certyfikacja
– symulacja koloru podłoża
Koszt orientacyjny: 530 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)
Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“
Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26

12-godz. warsztaty "Współpraca grafika DTP z drukarnią"
Wiedza, której na pewno nie znajdziesz w internecie. Ćwiczenia z wykorzystaniem programów graficznych.
Skuteczne rozwiązywanie problemów na linii grafik – drukarnia, unikanie konfliktów technicznych,
Skuteczne rozwiązywanie problemów na linii grafik – drukarnia, unikanie konfliktów technicznych,
poprawność przygotowania plików, kontrola barwy w DTP i prepress, ocena wydruków.
Prowadzi: Mirosław Klotzer – grafik DTP, specjalista zarządzania barwą, konsultant z zakresu poligrafii, grafiki DTP i prepress,
wykładowca szkoły
Program:
- Czym jest poprawny prepress? Kto za to odpowiada? – Co wiesz, a co powinieneś wiedzieć?
- Preflight i kontrola jakości w procesie przygotowania do druku
- Inspekcja wstępna w InDesign
- Edycja plików PDF – jak efektywnie wykorzystać do kontroli plików narzędzia Acrobata?
- Problemy technologiczne w druku offsetowym – limit nafarbienia (TIL), „czarny bogaty”,
dostosowanie projektu do wybranego papieru lub innego podłoża drukowego - Percepcja barwy – kontekst, oświetlenie, metameria
- Zarządzanie kolorem – profile ICC oraz ISO 12647-2 z roku 2015, profile docelowe i źródłowe,
soft proofing, poprawna separacja z wykorzystaniem ICC - Kolory dodatkowe, kiedy warto je stosować? – wzorniki farb Pantone,
cyfrowe wartości farb Pantone w aplikacjach DTP - Proofy cyfrowe – norma ISO 12647-7, proofy cyfrowe, „kolor OK”
- Ocena prawidłowości wydruków – densytometry i spektrofotometry, zgodność z ISO 12647-2
- Druk cyfrowy, szansa czy problem? – Najnowsze rozwiązania dla reklam, gazet i czasopism
- Toner kontra atrament
Koszt orientacyjny: 450 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)
Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“
Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26
Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26

14-godz. warsztaty "Kontrola jakości plików oraz barwy w DTP i prepress"
Program:
1. Czym jest poprawny prepress? Kto za to odpowiada? – Co wiesz, a co powinieneś wiedzieć?
Prowadzi: Mirosław Klotzer – grafik DTP, specjalista zarządzania barwą, konsultant z zakresu poligrafii, grafiki DTP i prepress, wykładowca szkoły
Program:
2. Preflight i kontrola jakości w procesie przygotowania do druku. – Co ujawni inspekcja wstępna w InDesign,
a co ozalid cyfrowy?
3. Edycja plików PDF – jak efektywnie wykorzystać do kontroli plików narzędzia edycyjne Acrobata?
4. Problemy technologiczne w druku offsetowym – limit nafarbienia (TIL), tajemnice nadruku farbą czarną, „czarny bogaty”,
dostosowanie projektu do właściwości wybranego papieru
5. Ciągłe problemy z percepcją barwy – kontekst, oświetlenie, metameria
6. Zarządzanie kolorem – profile ICC oraz ISO 12647-2 z roku 2015, profile docelowe i źródłowe, soft proofing,
poprawna separacja z wykorzystaniem ICC
7. Kolory dodatkowe, kiedy warto je stosować? – Pantone i RAL, wzorniki farb Pantone, cyfrowe wartości farb Pantone
w aplikacjach DTP
8. Proofy cyfrowe – norma ISO 12647-7, proofy cyfrowe, „kolor OK”
9. Ocena prawidłowości wydruków – densytometry i spektrofotometry, zgodność z ISO 12647-2
10. A co z uszlachetnianiem? – Bezbłędne foliowanie, lakier dyspersyjny i UV, hot stamping
11. Druk cyfrowy, szansa czy problem? – Najnowsze rozwiązania dla reklam oraz gazet i czasopism, czyli toner kontra atrament
Koszt orientacyjny: 530 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)
Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“
Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26

13-godz. kurs specjalistyczny "Korekta barwna zdjęć do druku"
Termin najbliższej edycji: zapytaj nas
Dla kogo?
dla grafików DTP posługujących się sprawnie Photoshopem pracujących w agencjach reklamowych, działach marketingu i wydawnictwach, dla fotografów, fotografików, artystów grafików aplikujących do pracy w agencjach reklamowych, studiach fotograficznych i wydawnictwach
Program:
1. Ocena jakości zdjęcia i jego przydatność pod kątem możliwości technik drukowych
Koszt orientacyjny: 460 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)
Certyfikat: oznaczony hologramem “Publishing School“
Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26

Koszt orientacyjny: 440 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)
Termin najbliższej edycji: zapytaj nas
Dla kogo?
dla grafików DTP posługujących się sprawnie Photoshopem pracujących w agencjach reklamowych, działach marketingu i wydawnictwach, dla fotografów, fotografików, artystów grafików aplikujących do pracy w agencjach reklamowych, studiach fotograficznych i wydawnictwach
Prowadzi: mgr Ludmiła Mikołajczyk – grafik DTP, specjalista edycji książkowych, w tym utrudnionych korekcji foto
Program:
1. Ocena jakości zdjęcia i jego przydatność pod kątem możliwości technik drukowych
2. Ustalenie zakresu koniecznej interwencji korekcyjnej w Adobe Photoshop
3. Wybór narzędzi korekcyjnych
– próbkowanie koloru (rozmiar próbki), zasada korekcji kanałów CMYK
– narzędzia z grupy dopasowania, warstwy dopasowania
– tryby mieszania warstw, maski na warstwach, pędzel mieszający
4. Prawidłowe i ergonomiczne eliminowanie błędów: rozdzielczość, wymiary obrazu, kadrowanie
5. Ujednolicanie odcieni skóry
6. Podbijanie nasycenia kolorów z zachowaniem naturalności koloru skóry
7. Usuwanie zafałszowań kolorystycznych wynikających z użycia w trakcie fotografowania źródeł światła o różnej temperaturze barwowej (flesz, jarzeniówki itd.)
8. Możliwości uzyskiwania kilku wybranych efektów specjalnych użytecznych w fotografii reklamowej kierowanej do drukowania
9. Obróbka portretu studyjnego
– metoda frequency split (praca z częstotliwościami)
– korekta kształtu ust (przykłady), usuwanie odstających włosów
– korekta kolorystyczna, zmiana koloru tła
– zwiększenie kontrastu metodą czarno-białej warstwy
– użycie narzędzi dodge & burn (rozjaśnianie, ściemnianie)
– tabela kolorów skóry wg von Luschana
10. Konwersja do CMYK, podgląd jakości finalnej
Koszt orientacyjny: 460 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)
Certyfikat: oznaczony hologramem “Publishing School“
Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26

13 godz. warsztaty "Materiały poligraficzne bez tajemnic"
Co grafik DTP powinien koniecznie wiedzieć? Zobacz, zrozum co mówi drukarz, dotknij, rozpoznaj, zaplanuj do realizacji swojego projektu.
Cele:
– Nabycie umiejętności rozpoznawania materiałów poligraficznych we wzornikach i gotowych produktach
– Umiejętność racjonalnego pod względem technicznym i ekonomicznym dobierania materiałów do projektów grafika DTP kierowanych do drukarni
Prowadzi: mgr Krystyna N-Wawszczak – wykładowca i dyrektor szkoły, technik poligraf, specjalizuje się w redakcji i copywritingu publikacji oraz materiałoznawstwie poligraficznym
Program:
1. Jakie materiały, dlaczego właśnie takie i dlaczego tak dużo? Na ile jakość odbitki zależy od materiałów?
– ćw. próba rozpoznawania materiałów w gotowych wydrukach
2. Papierowy cud, czyli papier jako najpopularniejsze podłoże. Co jest, a co nie jest papierem?
– ćw. porównanie próbek papierów naturalnych, w tym czerpanego z syntetycznymi
3. Jak produkcja papieru wpływa na jego właściwości oraz możliwości wykorzystania?
– ćw. krótka filmowa wizyta w papierni
4. Co mówią dostawcy papieru, czyli klasyfikacja oraz właściwości wyrobów papierniczych.
– ćw. rozpoznajemy papiery
5. Przegląd wybranych papierowych oraz niepapierowych podłoży drukowanych – ćw. praca z wzornikami
6. Typowe i nietypowe papiery, co wybrać do projektu? Jak papier wpływa na koszt realizacji zamówienia?
– ćw. dobieranie podłoży do projektu, do techniki drukowania oraz rodzaju maszyny drukującej
7. Farby graficzne, struktura i produkcja – ćw. krótka filmowa wizyta w fabryce farb drukarskich
8. Dlaczego farb graficznych jest tak dużo? Podział i właściwości farb graficznych
9. Najczęściej stosowane przez poligrafów farby, czyli to, co wpływa na jakość, a o czym drukarz nam nie mówi
– ćw. praca z wzornikami farb
10. Materiały introligatorskie i finishingowe. Podział materiałów introligatorskich
– ćw. praca z wzornikami materiałów introligatorskich
11. Charakterystyka materiałów: stanowiących okładki, do łączenia, uszlachetniania, zdobienia i pakowania
– ćw. rozpoznawanie okładek oraz użytych do ich konstrukcji materiałów
12. Symulacja zamówienia materiałów dla konkretnego projektu kierowanego do drukarni – ćw.
Koszt orientacyjny: 440 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)
Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“
Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26
Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26
Czy wiesz, że:
“Gwiazdy, trudne dzieci, dojne krowy, psy, to nie komplementy ani słowa obraźliwe. – To elementy poważnego marketingu każdej, szczególnie małej firmy. Aby mogła przetrwać musi ustalić: co wytwarzać, w co inwestować, co się opłaca. Jednym słowem musi stworzyć tzw. portfel własnych produktów. Każdy z czterech typów produktów jest inny i bardzo ważny. Na przykład dojne krowy to takie produkty, które systematycznie dostarczją firmie dość pewne zyski. Są życiodajne jak dojone codziennie mleko. Z nich można finasować gwazdy i trudne dzieci. Ale jak je pozyskać, ile ich ma być? A gdy już są, to co z psami? Ile ma być gwiazd, a ile trudnych dzieci? – No cóż, marketing w small businessie to wielka i przydatna wiedza. Uczymy jej w Publishing School.”
Zawartość portfela, K.N-Wawszczak - wykładowca Publishing School
Publishing School w liczbach
Zobacz kierunek
