Publishing School w Krakowie

Kursy barwy i druku



12-godz. warsztaty "Zarządzanie barwą w fotografii, DTP i druku"

Termin najbliższej edycji:  zapytaj nas

Prowadzi: Mirosław Klotzer – grafik DTP, specjalista zarządzania barwą, konsultant z zakresu poligrafii, grafiki DTP i prepress, 
                  wykładowca szkoły

Program: 
Co grafik, fotograf i drukarz powinni wiedzieć więcej od swoich klientów o świetle i barwie
  – problemy percepcji, subiektywność postrzegania barw
  – temperatura barwowa światła, zjawisko indukcji przestrzennej
  – metameria
  – modele barw: LAB, CMYK, RGB
  – parametr delta E i jego wykorzystanie w praktyce
Reprodukcja barwy w druku
  – CMYK i RGB, dlaczego nie możemy drukować w RGB
  – limit farby, budowa „czerni“, a rodzaje podłoży drukowych
  – kolory dodatkowe Pantone, czynniki wpływające na odwzorowanie barwy
  – norma ISO 12647-2 i jej zastosowanie w praktyce
  – zagadnienia standaryzacji w druku offsetowym i cyfrowym, pokonywanie trudności
Profesjonalne zarządzanie barwa
  – profile ICC, systemowe zarządzanie profilami
  – zarządzanie kolorem w programach Adobe
  – profilowanie aparatu fotograficznego, profilowanie i adiustacja monitora (kalibracja sprzętowa)
Systemy odbitek próbnych
  – proof kontraktowy, kontrola i certyfikacja
  – symulacja koloru podłoża

Koszt orientacyjny: 440 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26




12-godz. warsztaty "Współpraca grafika DTP z drukarnią"
Wiedza, której na pewno nie znajdziesz w internecie. Ćwiczenia z wykorzystaniem programów graficznych.
Skuteczne rozwiązywanie problemów na linii grafik – drukarnia, unikanie konfliktów technicznych, 
poprawność przygotowania plików, kontrola barwy w DTP i prepress, ocena wydruków.

Termin najbliższej edycji:  22, 23 września 2018 w godz. 9.30 do 14.30  Sprawdź szczegóły

Prowadzi: Mirosław Klotzer – grafik DTP, specjalista zarządzania barwą, konsultant z zakresu poligrafii, grafiki DTP i prepress, 
                  wykładowca szkoły

Program: 
  1. Czym jest poprawny prepress? Kto za to odpowiada? – Co wiesz, a co powinieneś wiedzieć?
  2. Preflight i kontrola jakości w procesie przygotowania do druku
  3. Inspekcja wstępna w InDesign
  4. Edycja plików PDF – jak efektywnie wykorzystać do kontroli plików narzędzia Acrobata?
  5. Problemy technologiczne w druku offsetowym – limit nafarbienia (TIL), „czarny bogaty”, 
    dostosowanie projektu do wybranego papieru lub innego podłoża drukowego
  6. Percepcja barwy – kontekst, oświetlenie, metameria
  7. Zarządzanie kolorem – profile ICC oraz ISO 12647-2 z roku 2015, profile docelowe i źródłowe, 
    soft proofing, poprawna separacja z wykorzystaniem ICC
  8. Kolory dodatkowe, kiedy warto je stosować? – wzorniki farb Pantone, 
    cyfrowe wartości farb Pantone w aplikacjach DTP
  9. Proofy cyfrowe – norma ISO 12647-7, proofy cyfrowe, „kolor OK”
  10. Ocena prawidłowości wydruków – densytometry i spektrofotometry, zgodność z ISO 12647-2
  11. Druk cyfrowy, szansa czy problem? – Najnowsze rozwiązania dla reklam, gazet i czasopism
  12. Toner kontra atrament
Koszt orientacyjny: 450 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26




14-godz. warsztaty "Kontrola jakości plików oraz barwy w DTP i prepress"

Termin najbliższej edycji: zapytaj nas

Prowadzi: Mirosław Klotzer – grafik DTP, specjalista zarządzania barwą, konsultant z zakresu poligrafii, grafiki DTP i prepress, wykładowca szkoły

Program:
1. Czym jest poprawny prepress? Kto za to odpowiada? – Co wiesz, a co powinieneś wiedzieć?
2. Preflight i kontrola jakości w procesie przygotowania do druku. – Co ujawni inspekcja wstępna w InDesign, 
    a co ozalid cyfrowy?
3. Edycja plików PDF – jak efektywnie wykorzystać do kontroli plików narzędzia edycyjne Acrobata?
4. Problemy technologiczne w druku offsetowym – limit nafarbienia (TIL), tajemnice nadruku farbą czarną, „czarny bogaty”, 
    dostosowanie projektu do właściwości wybranego papieru
5. Ciągłe problemy z percepcją barwy – kontekst, oświetlenie, metameria
6. Zarządzanie kolorem – profile ICC oraz ISO 12647-2 z roku 2015, profile docelowe i źródłowe, soft proofing, 
    poprawna separacja z wykorzystaniem ICC
7. Kolory dodatkowe, kiedy warto je stosować? – Pantone i RAL, wzorniki farb Pantone, cyfrowe wartości farb Pantone 
    w aplikacjach DTP
8. Proofy cyfrowe – norma ISO 12647-7, proofy cyfrowe, „kolor OK”
9. Ocena prawidłowości wydruków – densytometry i spektrofotometry, zgodność z ISO 12647-2
10. A co z uszlachetnianiem? – Bezbłędne foliowanie, lakier dyspersyjny i UV, hot stamping
11. Druk cyfrowy, szansa czy problem? – Najnowsze rozwiązania dla reklam oraz gazet i czasopism, czyli toner kontra atrament

Koszt orientacyjny: 530 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26






13-godz. kurs specjalistyczny "Korekta barwna zdjęć do druku"

Termin najbliższej edycji: 15 i 16 września 2018 r.   Sprawdź szczegóły

Dla kogo?
dla grafików DTP posługujących się sprawnie Photoshopem pracujących w agencjach reklamowych, działach marketingu i wydawnictwach, dla fotografów, fotografików, artystów grafików aplikujących do pracy w agencjach reklamowych, studiach fotograficznych i wydawnictwach 

Prowadzi: mgr Ludmiła Mikołajczyk – grafik DTP, specjalista edycji książkowych, w tym utrudnionych korekcji foto 

Program:
1. Ocena jakości zdjęcia i jego przydatność pod kątem możliwości technik drukowych 
2. Ustalenie zakresu koniecznej interwencji korekcyjnej w Adobe Photoshop
3. Wybór narzędzi korekcyjnych
– próbkowanie koloru (rozmiar próbki), zasada korekcji kanałów CMYK
– narzędzia z grupy dopasowania, warstwy dopasowania
– tryby mieszania warstw, maski na warstwach, pędzel mieszający
4. Prawidłowe i ergonomiczne eliminowanie błędów: rozdzielczość, wymiary obrazu, kadrowanie
5. Ujednolicanie odcieni skóry
6. Podbijanie nasycenia kolorów z zachowaniem naturalności koloru skóry
7. Usuwanie zafałszowań kolorystycznych wynikających z użycia w trakcie fotografowania źródeł światła o różnej temperaturze barwowej (flesz, jarzeniówki itd.)
 8. Możliwości uzyskiwania kilku wybranych efektów specjalnych użytecznych w fotografii reklamowej kierowanej do drukowania
9. Obróbka portretu studyjnego
– metoda frequency split (praca z częstotliwościami)
– korekta kształtu ust (przykłady), usuwanie odstających włosów
– korekta kolorystyczna, zmiana koloru tła
– zwiększenie kontrastu metodą czarno-białej warstwy
– użycie narzędzi dodge & burn (rozjaśnianie, ściemnianie)
– tabela kolorów skóry wg von Luschana
10. Konwersja do CMYK, podgląd jakości finalnej

Koszt orientacyjny: 460 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26




12 godz. warsztaty "Materiały poligraficzne bez tajemnic"

Co grafik DTP powinien koniecznie wiedzieć? Zobacz, zrozum co mówi drukarz, dotknij, rozpoznaj, zaplanuj do realizacji swojego projektu.
 

Termin najbliższej edycji:  8 września i 9 września 2018 r. w godz. 9.30 do 14.30  Sprawdź szczegóły

Cele: 
– Nabycie umiejętności rozpoznawania materiałów poligraficznych we wzornikach i gotowych produktach
– Umiejętność racjonalnego pod względem technicznym i ekonomicznym dobierania materiałów do projektów grafika DTP kierowanych do drukarni

Prowadzi: mgr Krystyna N-Wawszczak – wykładowca i dyrektor szkoły, technik poligraf, specjalizuje się w redakcji i copywritingu publikacji oraz materiałoznawstwie poligraficznym

Program: 
1. Jakie materiały, dlaczego właśnie takie i dlaczego tak dużo? Na ile jakość odbitki zależy od materiałów? 
    – ćw. próba rozpoznawania materiałów w gotowych wydrukach
2. Papierowy cud, czyli papier jako najpopularniejsze podłoże. Co jest, a co nie jest papierem? 
    – ćw. porównanie próbek papierów naturalnych, w tym czerpanego z syntetycznymi
3. Jak produkcja papieru wpływa na jego właściwości oraz możliwości wykorzystania? 
    – ćw. krótka filmowa wizyta w papierni
4. Co mówią dostawcy papieru, czyli klasyfikacja oraz właściwości wyrobów papierniczych. 
    – ćw. rozpoznajemy papiery
5. Przegląd wybranych papierowych oraz niepapierowych podłoży drukowanych – ćw. praca z wzornikami
6. Typowe i nietypowe papiery, co wybrać do projektu? Jak papier wpływa na koszt realizacji zamówienia? 
    – ćw. dobieranie podłoży do projektu, do techniki drukowania oraz rodzaju maszyny drukującej
7. Farby graficzne, struktura i produkcja – ćw. krótka filmowa wizyta w fabryce farb drukarskich
8. Dlaczego farb graficznych jest tak dużo? Podział i właściwości farb graficznych
9. Najczęściej stosowane przez poligrafów farby, czyli to, co wpływa na jakość, a o czym drukarz nam nie mówi 
    – ćw. praca z wzornikami farb
10. Materiały introligatorskie i finishingowe. Podział materiałów introligatorskich 
    – ćw. praca z wzornikami materiałów introligatorskich
11. Charakterystyka materiałów: stanowiących okładki, do łączenia, uszlachetniania, zdobienia i pakowania 
    – ćw. rozpoznawanie okładek oraz użytych do ich konstrukcji materiałów
12. Ćw. symulacja zamówienia materiałów dla konkretnego projektu kierowanego przez grafika DTP do drukarni


Koszt orientacyjny: 390 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26


Czy wiesz, że:

“Animacja komputerowa to tworzenie ruchomych obrazów z pojedynczych elementów zwanych klatkami lub ramkami. Ramki wyświetlane są ze stałą prędkością fps (frames per secound). Animacje komputerowe mają 25-35 fps. Dla porównania standardowy film to 24 fps, a animacje w TV 25 fps.”
Fps w animacji, M. Szplit – wykładowca Publishing School

Publishing School w liczbach

20 lat istnienia szkoły
średnio 300 godz. ćw. komp. na każdym kierunku
ponad 1300 fanów na facebook'u
ponad 1000 zadowolonych absolwentów
2280 wypitych kaw rocznie
2040 subskrybentów szkolnego newslettera
880 osób przeszkolonych na kursach specjalistycznych

Zobacz kierunek

Grafika 3D

Wizualizacje i animacje 3D opanowały świat gier, filmów, architektury, sztuki, internetu. Grafik 3D uczestniczy w kreowaniu rzeczywistości. – Czy to nie Twoje fascynacje?