Publishing School w Krakowie

Kurs Opakowania



16-godz. kurs "Opakowania – jak zacząć i jak skończyć"
projektowanie i przygotowanie do druku

Termin najbliższej edycji:  15 maja (pt.) godz. 17.40-20.15 + 16 maja (sob.) godz. 8.30-14.00 + 17 maja (niedz.) godz. 8.30-14.00 sprawdź szczegóły 


Dla kogo? 
  • Dla grafików kreatywnych oraz grafików DTP przygotowujących się do pracy w branży opakowań 
    a posługujących się Illustratorem i Photoshopem na poziomie przynajmniej podstawowym
  • Dla grafików pracujących w obszarze edycji opakowań chcących zdynamizować swoją prace

Prowadzi: Antoni Wawszczak – grafik DTP, na co dzień pracuje w agencji reklamowej, specjalizuje się w edycji opakowań utrudnionych, absolwent dwóch kierunków graficznych “Publishing School”

Program:
1. Zanim weźmiemy się do pracy…
    – brief kreatywny a wymagania techniczne
    – ograniczenia wynikające z technik drukowania, specyfiki drukarń oraz manuali klienta
2. Pusta kartka i co dalej?
    – kreacja opakowania vs realia DTP
    – co DTP dostaje od kreacji, a co się dzieje gdy sami jesteśmy kreacją
3. Siatki i wykrojniki, jak je czytać, aby trudne stało się łatwe
    – rodzaje siatek, przykłady wykrojników, rodzaje plików dostarczanych przez klienta
    – okienka, warstwy w pliku, organizacja pliku, skalowanie i wymiarowanie wykrojnika
    – praca z obrysem, kolory spotowe i overprint
4. Co widać na opakowaniu?
    – projektowanie frontu, kodowanie kolorystyczne, wizualizacja produktu, praca z bankami zdjęć
    – wiele faceʼów opakowania, dodanie tła, linkowanie plików Photoshopa i Illustratora, optymalizacja
5. Elementy obowiązkowe na opakowaniu: teksty, tabelki, logotypy, kody, elementy powtarzające się
6. Przeformatowania: zmiany siatki, wielkości, smaków, dostawców, serie opakowań
7. Szlachectwo zobowiązuje, czyli uszlachetnienia: kolory dodatkowe, lakiery, tłoczenia, farby pachnące i inne
8. “Płyń po morzach i oceanach”, czyli wysyłamy finalne pliki do klienta lub drukarni
9. Generowanie kodów kreskowych: rozmiary i kolory kodów, sprawdzanie poprawności kodów
10. Poszło do druku ale… akceptowanie u klienta, sugestie działu prawnego klienta, praca z poprawkami

Koszt orientacyjny: 560 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26

Czy wiesz, że:

“Technik drukowania jest wiele. Powinniśmy je znać i dobrać do realizacji naszej publikacji zależnie od: nakładu, podłoża, ceny, cech odbitki, możliwości zastosowania zdobień i zabezpieczeń przed fałszowaniem. Aktualnie dominują, konkurując ze sobą, offset i cyfra. Inne powszechnie stosowane techniki to: fleksografia, sitodruk, hot-print, rotograwiura, cyfrowy offset czyli indigo, tampondruk, druk wielkoformatowy, ink-jet, termodruk, typografia, druk irisowy, stalodruk. Do niszowych i artystycznych technik należą między innymi: typooffset, heliograwiura, litografia, światłodruk, staloryt, druk szablonowy, drzeworyt, linoryt, akwaforta, akwatinta. ”
Jaką techniką drukować, Maria Widawska – wykładowca Publishing School

Publishing School w liczbach

21 lat istnienia szkoły
średnio 250 godz. ćw. komp. na każdym kierunku
1550 obserwujących na facebook'u
924 absolwentów
2280 wypitych kaw rocznie
2040 subskrybentów szkolnego newslettera
ponad 1050 osób przeszkolonych na kursach specjalistycznych

Zobacz kierunek

Web design

Jeśli czegoś nie ma w internecie, nie istnieje. Podstawą internetowego życia jest mobilna, dobrze wypozycjonowana www. Web grafika, WordPress, HTML, CSS, UX. – Startuj!