Publishing School w Krakowie

Kurs Opakowania



14-godz. kurs "Opakowania – jak zacząć i jak skończyć"
projektowanie i przygotowanie do druku

Termin najbliższej edycji:  zapytaj nas


Dla kogo? 
  • Dla grafików kreatywnych oraz grafików DTP przygotowujących się do pracy w branży opakowań 
    a posługujących się Illustratorem i Photoshopem na poziomie przynajmniej podstawowym
  • Dla grafików pracujących w obszarze edycji opakowań chcących zdynamizować swoją prace

Prowadzi: Antoni Wawszczak – grafik DTP, specjalizuje się w edycji opakowań utrudnionych, do druku różnymi technikami, 
                   dwukrotny absolwent “Publishing School”

Program:
1. Zanim weźmiemy się do pracy...
    – brief kreatywny a wymagania techniczne
    – ograniczenia wynikające z technik drukowania, specyfika drukarń
    – przepisy prawne i manuale/specyfikacje klienta
2. Pusta kartka i co dalej?
    – kreacja opakowania vs realia DTP
    – co DTP dostaje od kreacji, a co się dzieje gdy sami jesteśmy kreacja
3. Siatki i wykrojniki, jak je czytać aby trudne stało się łatwe
    – rodzaje siatek, przykłady wykrojników, rodzaje plików dostarczanych przez klienta
    – okienka, warstwy w pliku, organizacja pliku, skalowanie i wymiarowanie wykrojnika
    – praca z obrysem, kolory spotowe i overprint
4. Co widać na opakowaniu?
    – projektowanie frontu, kodowanie kolorystyczne, wizualizacja produktu, praca z bankami zdjęc
    – wiele faceʼów opakowania, dodanie tła, linkowanie plików Photoshopa i Illustratora, optymalizacja
5. Elementy obowiązkowe na opakowaniu: teksty, tabelki, logotypy, kody, elementy powtarzające się
6. Przeformatowania: zmiany siatki, wielkości, smaków, dostawców, serie opakowań
7. Szlachectwo zobowiązuje, czyli uszlachetnienia: kolory dodatkowe, lakiery, tłoczenia, farby pachnące i inne
8. “Płyń po morzach i oceanach”, czyli wysyłamy finalne pliki do klienta lub drukarni
9. Generowanie kodów kreskowych: rozmiary i kolory kodów, sprawdzanie poprawności kodów
10. Poszło do druku ale... akceptowanie u klienta, sugestie działu prawnego klienta, praca z poprawkami

Koszt orientacyjny: 450 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26

Czy wiesz, że:

“Realizacja clipu animowanego przebiega w kilku etapach. Zaczyna się od koncepcji. Następnie musimy mieć storyboard. Na papierze rysuje się więc poszczególne sceny fabuły. Częściej jednak storyboard powstaje w Photoshopie przy użyciu tabletu graficznego. Kolejny etap to makiety – szkice na papierze kluczowych postaci i obiektów. Przy trudnych projektach warto wykonać także modele np. z gliny. Teraz w programach 3D graficy budują modele komputerowe. Po nich przychodzi czas na animatic, uproszczoną wersję clipu (preview), która służy tylko do demonstracji. Dopiero po korektach i akceptacji animaticu tworzy się pełną wersję clipu 3D.”
Jak powstaje clip animowany, M. Szplit – wykładowca Publishing School

Publishing School w liczbach

21 lat istnienia szkoły
średnio 250 godz. ćw. komp. na każdym kierunku
1430 fanów na facebook'u
924 absolwentów
2280 wypitych kaw rocznie
2040 subskrybentów szkolnego newslettera
ponad 1050 osób przeszkolonych na kursach specjalistycznych

Zobacz kierunek

Grafika 3D

Wizualizacje i animacje 3D opanowały świat gier, filmów, architektury, sztuki, internetu. Grafik 3D uczestniczy w kreowaniu rzeczywistości. Czy to nie Twoje fascynacje?