Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

Pięć trendów w projektowaniu www na rok 2018

Publikuje: Publishing School • 18 | 12 | 2017

Koniec każdego roku to dobry czas na tworzenie nowych planów. Dlatego przygotowaliśmy dla Was publishingową prognozę trendów w projektowaniu stron www na rok 2018.


Oto pięć według nas najważniejszych trendów:


  1. Minimalizm. To nadal modny i popularny nurt, nie tylko w projektowaniu www. To prostota, uporządkowanie i przejrzystość. Takie strony powinny być lekkie, estetyczne, czytelne, nie przeładowane treścią. Mocną stroną minimalizmu w projektowaniu www jest ułatwienie korzystania ze stron na urządzaniach mobilnych i możliwość zwrócenia uwagi użytkownika na to, co na stronie jest najważniejsze. W projektach dominować będzie ukryte menu, popularnie zwane "hamburgerem". Choć musimy przyznać, że tu zdania sa podzielone. Takie menu ma chyba tyle samo zwolenników co przeciwników. Według nas to dobre rozwiązanie. A Wy jak myślicie?
  2. Przykuwanie uwagi grafiką. Nie chodzi tu tylko o ciekawe, bardzo dobrej jakości zdjęcia. To również filmiki, animacje, live stream w tle lub kinografiki. Jeśli pierwszy raz słyszysz ten termin, już spieszymy z wyjaśnieniem. Kinografika to nie jest zwykła, animowana ilustracja, choć też jest w formacie GIF. Różnicą jest to, że obszarem odtwarzania nagrania jest tylko fragment ilustracji, reszta jest statyczna. W dalszym ciągu popularne będzie Hero Image, czyli element (zdjęcie, film, GIF) będącym dosłownie bohaterem strony. Prezentuje jej najważniejsze przesłanie.
  3. Typografia. Powinna być prosta i wyraźna, bez mieszania wielu różnych krojów pisma. Wyróżnienia ważnych treści tworzy się pogrubiając wybrany fragment tekstu lub wypełniając go np. ciekawym, jaskrawym gradientem. Tekst przestanie nudzić! Ciekawie będzie się prezentował  jako powykrzywiany, ogromny, rozciągnięty, z wkomponowanymi w litery zdjęciami lub animacjami. W taki sposób tekst może się stać bohaterem strony.
  4. Call to action (CTA), czyli pobudzenie użytkowników do działania. To link, który zachęca odbiorcę do kliknięcia. Może mieć formę przycisku, ikony lub podkreślonego tekstu. Wyglądem powinien sugerować użytkownikowico stanie się po kliknięciu, a mówiąc dokładniej gdzie zostanie przekierowany. Tekst powinien wzywać do konkretnego działania (np. czytaj więcej, sprawdź, kup teraz).
  5. Style graficzne: Material Design, Flat Design czy Semi Flat Design? Flat design, czyli projektowanie płaskie to maksymalne wyeliminowanie ozdobników. To minimum elementów graficznych, brak cieni i odblasków, użycie prostych kształtów i płaskich form. Z kolei Semi Flat Design daje tylko delikatny efekt 3D. Natomisat przygotowany przez Google Material Design to prosty, czytelny styl dostosowujący się do różnych rozdzielczości. Najważniejsze jest położenie w trójwymiarze. Efekt ten uzyskuje się odpowiednią hierarchią ułożenia elementów strony, pokazaną za pomocą cieni.
Temu ostatniemu, piątemu, trendowi celowo nadaliśmy formę pytania, ponieważ style mocno rywalizują ze sobą. Dlatego bardzo trudno nam określić, który z nich w 2018 roku zwycięży. A Wy na co stawiacie?

Podsumowując przewidujemy, że rok 2018 nie przyniesie radykalnych zmian w projektowaniu stron www. Podkreślamy jednak, że to nasza subiektywna opinia, powstała na podstawie researchu i naszych doświadczeń. Prosimy przyślijcie nam mailem swoje prognozy. Opublikujemy je z przyjemnością.

W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi